مهدی قمرینژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان پیشرفت پروژه چهار خطه کردن تهران-کرج گفت: در حال حاضر در این مسیر حومهای دو خط به طول ۴۰ کیلومتر موجود است و پروژه ارتقای خطوط تا ۴ خط نیز در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه تراکبندی ظرفیت همین دو خط موجود را تا دو برابر افزایش میدهد٬ ادامه داد: بر همین اساس با افزودن خط سوم و چهارم در محور تهران-کرج ظرفیت مسیر ۱.۸ برابر افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در شرکت راهآهن با یادآوری اینکه چنانچه نقدینگی پروژه تهران-کرج به موقع تزریق شود این پروژه در زمانبندی ۱۸ ماهه خود به بهرهبرداری خواهد رسید٬ افزود: این پروژه نیمه اول سال آینده باید به بهرهبرداری برسد که در صورت تزریق منابع این برنامه زمانبندی محقق میشود.
قمرینژاد گفت: مبلغ قرارداد برای این پروژه حدود ۱۱۸ میلیارد تومان٬ مطالبات پیمانکاران در این پروژه ۱۷.۴ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تأمین ناوگان و علائم (برای بهرهبرداری اولیه) ۲۹۰ میلیارد تومان است.
مدیر پروژه خطوط ریلی قطار حومهای یادآور شد: برای خدماترسانی بیشتر به مسافران حومهای تهران-کرج توسعه ایستگاهها در این مسیر پیشبینی میشود و مطالعات ایستگاههای میانی و انشعابهای میانی برای این مسیر در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راهآهن روز سهشنبه ۱۷ آذرماه از پروژه ۴ خطه کردن خطوط ریلی مسیر تهران-کرج بازدید کردند و در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.
در حال حاضر مسیر ریلی تهران-کرج دو خطه بوده و روزانه ۶ رام قطار ریلباس در این مسیر حومهای تهران -شهرقدس–کرج-هشتگرد-قزوین و بلعکس تردد میکنند که با اجرای پروژههای تراکبندی و ارتقای خطوط٬ ظرفیت جابهجایی مسافر افزایش مییابد که این مسئله میتواند از میزان حجم ترافیک جادهای در مسیر تهران-کرج بکاهد./
نظر شما